З 2017  року працюю над темою «Активізація пізнавальної діяльності учнів через використання мультимедійних технологій».

         Працюючи над даною проблемою, дійшла вис­новку, що у класах, де використовуються мультимедійні тех­нології, освітній процес відзначається такими пере­вагами:

  • краще сприймається матеріал учнями, зростає їх зацікавле­ність;
  • відбувається індивідуалізація навчання, розвиток творчих здібностей;
  • скорочуються види роботи, що стомлюють учня, викори­стовуються аудіовізуальні засоби (музика, графіка, анімація) з метою підвищення активності дітей;
  • матеріал подається більш динамічно;
  • забезпечуються умови для формування самооцінки учня в процесі самостійної роботи.

      Вважаю, що головне завдання викори­стання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури - підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета. Учень, який зацікавлений, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж той, що не зацікавлений змістом того, що вивчає.

      У своїй роботі використовую:

-  мультимедійну техніку (комп’ютер, проектор, мультимедійну дошку, смартфони, планшети);

-  електронні підручники, словники;

-  окремі типи файлів (текстові файли, зображення, презентації, відео-, аудіо-, анімації, тести, інтерактивні вправи та інше);

-  інтернет ресурси та власний веб-сайт.

      Надаю перевагу створенню власних ди­дактичних матеріалів: мультимедійних комп'ютерних пре­зентацій (для лекційного викладу матеріалу, для повторення та узагальнення матеріалу, для тематичного оцінювання). Використовую також фрагменти телепередач про письменників, фільми, вистави або їх фрагменти за прочитаними творами. Користуюсь при підготовці до уроків конструкторами уроків від ТМ Розумники, які містять багато теоретичного матеріалу, вправи на закріплення, цікавий інтерактивний матеріал, завдання для тематичного оцінювання, творчі завдання тощо.

       Помічниками для мене також є інтернетплатформи для створення інтерактивного матеріалу: Learning Apps, SMART Notebook, Kahoot!, Google , My Test, наочність нового покоління «Українська мова. Електронні демонстраційні матеріали» в-ва «Ранок», комп’ютерні програми «Українська мова. Тестові завдання для перевірки знань» в-ва «Навчальна книга – Богдан», методичні комп’ютерні посібники «Електронний конструктор уроків» видавничої групи «Основа», ППЗ «Літературне краєзнавство. Луганщина» та «Григір Тютюнник: мить і вічність» О.Неживого та інші.

       Учень – співавтор уроку. Адже використан­ня презентацій, відео передбачає активну взаємодію учителя та учня. Діти залучаються до освітнього процесу як актив­ні учасники. За результатами своєї дослідницької діяльності за змі­стом літературного твору, під час опрацювання характе­ристики героя, біографії письменника діти використовують програми Роvеr Роіnt, Prezi, за допомогою яких створюють презента­ції, та  Movavi , Slideshow Creator, які допомагають створити відео, слайдшоу. Крім того здобувачі освіти для підготовки до перевірки знань використовують онлайн-платформи «Інтерактивне навчання» в-ва «Ранок» та Learning Apps. Ці форми роботи допомагають узагальнити, відпрацювати, повторити, систематизувати і створити нове на основі вивченого.

       Використання інформаційних технологій на уроках української мови та літератури може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких є такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі  середньої загальної освіти.  

      Звичайно, підготовка до уроків з використанням мультимедійних технологій займає багато часу, але ефективність таких уроків надихає мене та учнів. Для урізноманітнення освітнього процесу з використанням ІКТ  постійно шукаю нові форми, знайомлюсь з різноманітними платформами самостійно, проходжу курси, семінари, тренінги, вебінари.